fredag 19 februari 2016

Sitter här och tänker

Gårdagen blev något slags supermisslyckande. Jag var så arg. Jag bestämde mig att nu ska 10 kg bort från min kropp. Jag vill vara sund. Jag tänkte att jag börjar med den där halvfastan igen. Funkade ju för något år sedan. I måndags funkade det jättebra. Åt gröt och soppa och soppa och tränade på kvällen. Igår bara exploderade jag av att inte få äta. Jag prövar igen på måndag och ska se till att jag får i mig goda soppor. Sen gör jag inte det när jag är ledig. Det är bättre att jobba för då hinner jag inte tänka på mat. 

Jag kommer från en diabetessläkt på pappas sida. Eller han var iallafall drabbad och några till. Så jag får ju fixa det här nu. 

Müslirecept kommer. Egentligen improviserade jag sist, men jag har två recept som jag har följt rätt ofta så nu häller jag i lite av varje och ser bara till att det är tillräckligt blött innan jag rostar i ugnen.

Inga kommentarer: