fredag 23 december 2016

Ut på andra sidan (nästan)

Ja här är vi nu. Lite tilltufsade av influensan (skulle jag tro) och för egen del en öroninflammation som efterrätt. Jag har haft så ont så jag gråtit som ett barn i bilen till vårdcentralen. Nu är det bättre fast örat fungerar inte för det är fortfarande svullet så jag hör dåligt. Min man var (så klart) bortrest när jag blev sjuk. Så det var bara att fixa matlagning och sånt ändå. Så julen och klapparna som inte blev fixade och städer. Och så var det julkonserter var och varannan dag. Men det gick. Sen veckan innan var ju Majken sjuk och jag fick en hemorrojd (mitt livs första tror jag) som var så stor och gjorde så ont. I två dagar kunde jag knappt gå eller sitta och en natt sov jag inte för det gjorde så förtvivlat ont, men sen var det som att det släppte och det blev sakta men säkert bra igen. Detta verkat ha blivit en sjuklblogg. Jag har, hör och häpna) varit hemma från jobbet i två och en halv vecka. Och nu har jullovet satt i gång. Jag hade mycket inplanerat på jobbet och allt fick jag ställa in. Ett resultat av veckorna hemma är att min mage och tarm lugnat sig lite. Jag behöver inte akutrusa på toan varje halvtimme här hemma. Är det stressen som minskat? Är det det faktum att jag inte ätit rött kött på två veckor? Fast jag äter ju alltid mycket vegetariskt.

Inga kommentarer: