lördag 26 mars 2016

Påskafton

Jag har bakat bröd hela förmiddagen och nu gjort en Hummus med pumpa som blev så god. Jag åt en macka också. Då fick jag dåligt samvete. Jag gillar inte känslan att vara sån som inte äter. Men är det ju så att jag har bestämt att min vikt ska ner. Jag har fått bort drygt 4 kg och igår när jag sprang så var kroppen helt tydligt lättare. En märklig känsla. Men nu är det påskafton och jag ska unna mig lite av varje och tänka att imorgon fortsätter jag med min lilla diet. Nu har jag bakat Solrosfrallor,Sommarbaguette, Aprkos- och valnötsbröd och Skållad råglimpa. Alla recept från boken Enklare bröd av Martin Johansson.

3 kommentarer:

FruG sa...

Ser riktigt gott ut! Åh, jag kämpar också med vikten! Har 5 kg som jag släpar på sen sista barnet och jag trivs inte alls! Och jag har så erbarmligt svårt att ta itu med det. Börjar med 5:2, lchf...klarar några dagar och så kommer helgen och de där 1-2 kilona som försvunnit hoppar tillbaka igen! Vad bra gjort att du gått ner 4 kg! Måste kännas härligt! Blir lite taggad av det och ska försöka lite hårdare! Glad Påsk på er!

Maria sa...

Hej
Tack för peppen! Jag läste någon artikel i tidningen om hur kändisar hade gått ner i vikt. Metoden hette dukanmetoden. Så jag började, men pausar lite över påskdagarna. Först var det en attackfast med bara proteiner och mjölkprodukter med lågt fettinnehåll, sen efter 5 dagar gick jag över till omväxlingsfasen där varannan dag är sån och varannan får man också äta grönsaker. I den ska man vara tills man nått sin vikt. Sen är det en fas när man nått vikten med en festdag och en dag med kolhydrater till maten och en frukt per dag 2 fullkornsmackor, typ så. Men man ska behålla en proteindag. Jag vet inte jag. Det har varit jobbigt och det har känts ensidigt, men vikten minskade. Jag hoppas nu på att orka fortsätta efter påsk. Men ska också äta någon matsked havrekli per dag. Lite skumt va?! Jag har som att gå ner 10 kg så jag har nu cirka 6 kvar.

Anonym sa...

Åh, vilken omtänksam mamma du är som bakar sååå goda bröd som du knappt (!?) äter själv. Hoppas du får njuta lite nu när de värsta attackerna av oro och (hemske) fasta är över. Bort/igenom! Kram / E