fredag 25 mars 2016

Påsklov

Jag hann inte med, det är påsklov nu. Ändå hade jag ju kris däremellan. Min tarm har varit rätt konstig sen undersökningen. Jag tänker att det kanske är bra att man pratar om sånt som slem och blod. Att bli förstoppad och att inte vara det. Att aldrig kunna bajsa när man är på resa. Och att om jag blir akut-orolig så måste jag springa på toa. Det har hänt ett antal gånger när jag på natten väntar på ungdomen som är en kvart sen eller så. Ja men det här ju jobbigt att skriva (och kanske läsa), men som träning att vara lite mer öppen så är det kanske bra.

Idag har jag bakar Morotskaka och Chokladmazarinkaka. Den förstnämnda fick med beröm godkänt och den andra tyckte någon var för chokladig. Jag smakade en bit av varje, första sötsaken på 10 dagar. Det låter ju inte så mycket, men jag har inte heller ätit bröd, pasta, ris, potatis, feta mejeriprodukter.
Jag kommer att försöka avstå sånt ett bra tag, men gör väl några undantag i påsk. 

Sen är det så mycket jag tänkt på sista tiden som jag ville skriva ner, men minnet sviker mig. Kanske kommer orden till mig nu när vi är lediga några dagar.

Inga kommentarer: