tisdag 21 juni 2016

Idag blev jag stressad

Idag satt nerverna utanpå kroppen. Obegripligt när min ledighet är 9 veckor. Men det var små detaljer som stressade mig. En grej som skulle skickas i väg som inte passade och hade blivit liggande. Ett paket jag skulle hämta. En bok jag beställt på bibblan som jag behövde hämta. Grejer till en loppis som skulle prismärkas. Räkningar som skulle betalas.och jag avbokade en klipptid igen för den blev fel. Mitt i detta skulle Ester brodera korsstygn och Majken ville också hitta på något.
Och just det, Otis (hunden) skulle ut. Det blev okej tillslut, men nu ska jag försöka avveckla såna här onödiga projekt och bara vara i det vi har. Inte sträva efter annat. Låta bli tradera och affärer. Någon loppis ibland får räcka i sommar. 

Så fina Vallmoknoppen. Så stor och spännande att följa alla steg tills den slår ut.

Inga kommentarer: