fredag 15 juli 2016

Provar nytt

Den här bloggen blir ju alltid lidande. Provar nytt, små dagsrapporter. Idag städade jag lite i råtthålet. Som det hade blivit. Skurade toan och sopade vardagsrummet och köket. Våran dammsugare är en katastrof. Jag bakade en Kardemummakaka och en  Vegansk kladdkaka. Vi gick till Konsum och handlade maskindiskmedel, grädde, tre paket Kalkon på rea (intressant!) och två paket jordgubbar men fick lägga tillbaka. De skulle ha kostat 120 kr. Nu försöker jag vara en medveten konsument på en massa sätt. Sen hem med kassar, barn och vovve. 

Till lunch förresten åt vi världens enklaste, och ändå god, Blåbärsgröt. Man kokar havregrynsgröt med blåbär i, that's it. 

Ja sen kom brorsan med familj. Vi fikade allt det goda. Det var trevligt. Ella hann vara med lite efter hon slutade sitt jobb vid tre. 

Sen middagen då. Alltså världens enklaste, Quesadillas. Jag hade i Kalkon, Cheddar, färsk basilika, lite salt och peppar med egenodlad sallad med egenodlad rädisa och köpt gurka.Här är rädisan. Jag är stolt.

Inga kommentarer: