tisdag 5 juli 2016

Sommarlovsblues

Igår hamnade jag i något slags tillstånd av förlamning (alltså inte på rikt). Bara hade så svårt att resa mig upp och göra något. På förmiddagen gjorde vi lite ärenden, men sen satte sig den där känslan av utmattning i min kropp. Satt som klistrad vid telefonen. Sent på kvällen tog jag tag i något iallafall. Anmälde att jag är föräldraledig till försäkringskassan och ska så vara hela sommaren. Tog semester fram till 28 juni och är sedan föräldraledig. Vilket bra beslut. 

Idag vaknade jag med värsta huvudvärken. Så kräktes jag. Min man läste just om en fästing som sprider extra farlig smitta. Den har precis kommit till Sverige och där den hittats har vi precis varit. Han blev orolig och jag blev orolig. Min barndomskompis som är vetenskapsjournalist har lugnat mig lite. Nu hoppas jag på att må bättre och att gårdagens dipp kanske hade att göra med dagens sjuka.

Inga kommentarer: