måndag 3 april 2017

Katastrofer

Det kan hända så mycket.

Båten kan sjunka
Flygplanet kan störta
Barnen kan bli sjuka
Jag kan bli sjuk
Natten kan vara farlig och vad som helst kan hända
Laddare kan börja brinna 
Hus kan börja brinna
Man kan bli överkörd
Någon jag älskar kan börja missbruka
Någon jag älskar kan bli psykiskt sjuk
Jag kan bli avslöjad
Någon jag älskar kan drunkna
Någon jag älskar kan försvinna
Något giftigt medel kan sprida sig
Något livsfarligt virus kan sprida sig
Ambulansen kan vara på väg till mitt skadade barn

Det handlar om det här med katastrofer. Tänk om jag var en sån som sa vink, vink ha det så kul. Sedan gick jag och la mig. Jag tänkte kanske på vad kul jag ska ha imorgon eller vad jag ska äta till frukost. Och ljuden utanför från bilar och annat är inte farliga. Inte farliga alls. Livet är snällt och mjukt som en fluffig kanin.

Inga kommentarer: