måndag 9 mars 2015

En ny vecka

Den gamla slutade i total sömnbrist. Jag sov så lite under helgen så jag är impad att jag stod på benen. Småflickorna satt ute med nya tallrikarna och åt lunch. Det var så varmt. En ny fin barnvagn köpte vi på Kupan.  Min man och två trettonåringar har varit på resa. Så jag har varit själv hemma med fyra barn varav en tonåring på fest. Jag är inte bäst på att slappna av när någon unge är på fest. Jag somnade klockan fyra natten mot lördag och småttingarna vaknade åtta. Men det gick. Att jag orkar. Ibland tycker jag att jag är rätt dålig på det mesta, men när jag orkar, som i lördags, då tycker jag att jag är lite fantastisk. Just för att det här med sömn är lite (mycket)viktigt för mig.

Nu är en ny vecka här. Jag har börjat den med att springa, jobba, läsa, baka bröd och hålla ordning på köksbänken. Jag har haft en liten idé att jag ska städa. Överallt ska det bli så där bortplockat och sparsmakat, men ändå trivsamt och mysigt. Vi får väl se. 

Inga kommentarer: