söndag 29 mars 2015

Hej söndag

Söndagar har aldrig varit min favoritdag. En släng av ångest. Vad ska den innehålla? Ny arbetsvecka snart. Ledig fast ändå inte. Men det blir lättare att handskas med den, det blir det. 

Numera springer jag på söndag. Och så har jag ofta sovit för lite sen min äldste började gå på fest och sånt. Nu har det varit musikfestival här sen i torsdags. Min man har hämtat min dotter och hennes två kompisar varje natt. Jag har ställt klockan också så han verkligen ska vakna. Min son kom hem tidigt på torsdagen för han jobbar som simlärare på fredagskvällar och så följde han med i bilen på fredag med dottern med kompisar och igår kom han hem lite tidigare än dottern. Så helgen har varit lite lugnare för att han hämtat och lite extra strulig för att vi har vaknat varje natt sen i torsdags. Man förstod att man skulle sova lite dåligt när man har småbarn, men att det börjar om som tonårsförälder hade jag inte riktigt fattat. 

Igår hade mina minsta kalas. Deras första. På måndag blir de 6 år. Ofattbart.

Inga kommentarer: