onsdag 23 september 2015

På badhuset

På simskola med medhavd matsäck. Festisar som jag "fick" på Coop. Sån där vara som man hämtar ut för man har en massa poäng. Denna komplicerade värld. Saker att hålla reda på. Som man inte kan. Det måste väl ändå vara en stress för människan att vi ska hålla reda på så mycket som vi inte ser. Blanketter som kommer i mejlen, tider för olika saker som kommer på mejlen och så några med posten, det där som vi ska läsa oss till på jobbet som ingen säger utan bara skrivs på någon sida som vi ska komma ihåg att gå in på, skolorna som bestämmer att allt som vi föräldrar ska ta del av läggs på en sida som kräver inkoggning. Nä jag vet inte jag. Kanske har det här lite att göra med de ökade sjukskrivningstalen. Vi ska göra mer och mer själva. Inte glömma bort att hålla oss uppdaterade. Och samtidigt jobba mer och ha barnen långa dagar på skolor och förskolor. Det är en ekvation som inte går ihop. Jag verkar egentligen inte klara det här dubbelarbetet även om jag har ett trevligt jobb.  Så idag när jag har varit ledig så känner jag mig på ett helt annat sätt. Känslan av att vara jagad är så mycket mindre en sån här dag.

Ja men det jag började med var att vi är på badhuset med Festis, årets första mandarinerna och klassikern Mumsmums. Det är simskola. Jag minns att jag gick med mamma på badhuset när jag var liten. Vi gjorde inte så mycket tillsammans när det gällde aktiviteter så det är ett fint minne. Bytte om i små bås som hade fina dörrar i trä. Det var länge sedan. Så mycket som börjar vara länge sedan.

Inga kommentarer: