tisdag 23 augusti 2016

Ändra riktning

Hoppas att det inte är försent. Jag vill gräva ner händerna i jorden och lägga kinden mot gräset. Odla och vara närmare naturen. I år har det blivit lite, men jag håller på att förbereda mig för nästa år. Här är min låda med idolen Saras bok och fröer jag köpt inför nästa säsong och en liten anteckningsbok.
Ska kanske sätta fröpåsarna i en kartong med lock istället. Så lite bilder av min sallad. Det blev mycket sallad. Samtidigt. Inte bra planering. Och några små gurkor blir det. 
Sen ville min son Ernst odla potatis. Det enda krav jag hade var att den måste vara ekologisk och den enda han hittade som var det var den här. Vi kommer inte ens ihåg vad den heter. Den är lite söt.
Hoppas på ännu mer barnengagemang nästa år. Jag tror nämligen att det sprider sig.

Inga kommentarer: