lördag 13 augusti 2016

Fortsättning på resan

Gröna Lund så klart. I åtta timmar nästan var vi där. På slutet började det regna och fast vi hade med oss regnkläder så hade vi ju inte med oss dem dit. Men asså typiskt. Vi börjar ha ett gäng regnponchos nu. Men efter denna extremt långa, och för vissa, underbara dag, skulle vi ju till vandrarhemmet också. Tillslut, efter stopp på känd hamburgerkedja, så var vi på rummet vid halv nio, helt nedkylda. Jag sov med tjocktröja och strumpor den natten. Långt ifrån den enorma värme som vi haft så länge. Det kändes höst. Sen sov vi alla i samma 90 cm säng för de hade blivit rädda när de åkte spöktåget. 

På hela taget blev det en fin resa. Det jag inte tyckte blev så lyckat var maten. Köttbullar på längden och tvären. Och pasta. Men en av mina döttrar gillar så få grejer så det föll sig så. Godast var frukosten med mitt eget hembakta bröd på vandrarhemmet. Jag insåg att jag verkligen gillar frukost. Och förmiddag. När dagen ännu inte gått någon väg. Man vet inte ännu. Det tycker jag om. Och ljus mer än mörker. Och frukost mer än köttbullar.

Inga kommentarer: