tisdag 10 januari 2017

Syjunta

Min kompis har startat en syjunta. Vi var först tre, men nu fyra, som träffas en fredagskväll i månaden. Vi är hos henne för hon har plats hemma och växlar vem som tar med fikat. Vi lagar mest saker. Jag har också stickat. Kanske är det tack vare syjuntan som jag har haft sånt stick-flow de här sista månaderna. 

I fredags så var det dags igen och jag hittade en hel stor tygpåse med grejer som skulle lagas. Jag hann med hälften och sedan fortsatte jag laga resten dagen efter. På syjuntan hann jag laga två par trasiga byxor tillhörande de små, min klänning som varit trasig i år, en kudde och kanske något mer. Sen på lördagen lagade fler byxor och en sjal. Alltså nöjdheten när man lagat är hög. 

Så jag rekommenderar syjuntan som form. Man hinner prata och tänka samtidigt också om högt och lågt. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra hållbarhetstänk att laga saker! Bonus att ni träffas och har trevligt <3

Maria sa...

Ja det kommer bara bra saker med en syjunta.