lördag 16 maj 2015

Säga nej- inte min grej

Jag pratade om att säga nej häromdagen. Att min man kunde bli bättre på det. Och jag vill jag nu ropa ut. Vi bytte rum här i familjen och vår äldste har fått vårat blommiga fina rum däruppe och vi bor här nere nu på bottenvåningen. Sängen vår fick han också. Vi har beställt en ny från Ikea som kommer den 22 maj. Jag sa ja direkt när han önskade sig bort från källaren. Den är mörk. Alldeles för mörk. Men nu sover jag som en kratta. Mitt blommiga rum saknas mig. Så drömde jag för någon natt sen att jag utan vidare sa ja till att fixa Tacos till ett sällskap och min man blev så upprörd. Hur kunde jag, det går ju inte. Jag fick dåligt samvete och räknade i sömnen på hur många köttförspalet jag behövde köpa. Det blev många. Sällskapet vi skulle fixa tacos till var på 700 personer. 

Jag kan också behövs träna mig på att säga NEJ.

Inga kommentarer: