måndag 25 april 2016

Efter helgen kom en måndag

Jag har mått dåligt i helgen. Lite illamående, lite magont och nog lite feber på lördagskvällen. Mådde bättre i morse, men nu innan lunch kom det tillbaka. Så jag äter en tidig lunch på jobbet och ser om det vänder. Helgen har annars gått i skogens tecken. Jag och de små besökte en ny skog med Natursnokarna. Det var lite fågeltema, men hagel och snö gjorde fåglarna osynliga, men vi hade det mysigt ändå. Sen fick ju de små mersmak så dagen efter ville de till skogs igen. Vi tog lite lunch med oss och hunden och så gick vi. Mysigt.
Sen har jag läst en bok helt i min smak. En bok som passar från 9 år och uppåt. Varje sida var så fantastiskt bra och den var också rolig. Om 3 flickor, helt olika varandra, som möts. Alla tre har varit med om svåra händelser och kanske är det det som förenar dem. De utvecklar en stark vänskap.

Inga kommentarer: