måndag 4 april 2016

Söndag på måndag

Jag måste bara berätta om min söndag som kanske inte var någon speciell, men den var ändå bäst.

Först spring med min kompis och det gick lätt tyckte jag, fast det var på morgonen, min värsta tid för motion alla dagar i veckan.

Sen laga lunch, eller egentligen återanvända middagens gryta från lördagen och förvandla den till en soppa. Så duscha, åka med mina stora tvillingar på fik, Myrornas, Plantagen och Willys. Det blev Havregoding för mig, Princesstårta för
Signe och kladdkaka för Ernst. Sen två fantastiskt gulliga prickiga skålar/koppar och en massa galgar till nystädade förrådet och en gammaldags skinnjacka till Ernst. Sen ville Signe ha en stooor växt till sitt rum och det köpte vi och såjord. Sen blev det Willys med varsin sån där korg som man drar. Så effektivt. Sen hem till lätt matlagning, frösådd, omplantering av blommor och avslutning med småflickorna i soffan med Saltkråkan på datorn. Jag älskar Saltkråkan. Och Tjorven. Hon skulle få flytta in idag hos oss. 

Tack kära söndag. Jag älskade dig.

Inga kommentarer: