måndag 3 november 2014

Mina barn

6 stycken. Så olika. Men en sak är lik och det är att dom alla har gillat sitt montessoridagis. Och fröknarna som vi gillar och som barnen har gillat. Några är där än och några saknar vi som har gått i pension eller bytt till ett jobb närmare hemmet. Men nu då vill våran lilla E vill helst vara hemma och särskilt gillar hon inte att gå dit på måndagar. Nu planerar hennes egna fröknar på måndagar så det är småbarnsgruppens fröknar som är ute med alla barnen. Där finns några fina fröknar också, men det räcker inte. Lilla E vill inte vara där. Hon kramas en massa gånger och vill inte helst alls att jag ska gå. Tillslut så går det bra och när jag sen kommer är hon glad att se mig och glad i hela sig. Men jag tänker att det inte känns bra alla att lämna henne. Som att jag önskar att det var så att jag kunde gå hem med henne dom dagar hon känner så. Men nu får jag väl vara tacksam istället för ett bra schema och att jag jobbar "bara" halvtid. 

Inga kommentarer: