lördag 11 april 2015

Denna dagen - ett liv

Mamma fyller 75 år idag. Hon fick den boken om Astrid Lindgren. Vi sjöng, vi tre som var vakna, och gav henne kaffe och tidning och present på sängen. 

Tre är i London, dom kom iväg. Jag har inte pratat med dom, bara sett lite bilder på Facebook och fått lite sms att dom har landat och liknande. Jag hoppas så att dom ska ha det bra tillsammans. 

Idag ska vi på restaurang och fira. I natt har jag somnat försent och plågats av vår extremt jobbiga katt. Han brukar låta mig vara, men de andra han brukar försöka väcka var ju inte hemma så då blev det ju jag. Hans metoder är att välta ner saker så vi vaknar och om inte det funkar börja leka med hårda saker som låter. Det lyckades. Förkyld är jag fortfarande, vilket ytterligare förstärker den här känslan av att vara helt utsliten.

Inga kommentarer: