måndag 6 april 2015

Gud vad jag jobbar

Jag har städar så mycket idag. Men på listan kanske en punkt kan prickad av. Jag kanske måste hejda mig så jag inte är på dåligt humör redan innan mamma kommer. Vi brukar ju ändå få kämpa lite efter några dagar tillsammans. Nu känner jag mig ännu mer förkyld än för några timmar sedan. Jag såg slutet på Ett anständigt liv igår. Mannen och äldste sonen såg hela. Gud så sorgligt och tragiskt. Efter fick man se intervju med Stefan Jarl som gjort filmerna. Jag blev så imponerad av honom. Det där engagemanget för människor som andra såg som mindre värda. Hans förtvivlan över att så många dog och inget gjordes. Och när han säger att flera av dom hade så mycket att säga om samhället. Viktiga sanningar. Här går jag och städar. Jag måste engagera mig mera.

Inga kommentarer: