söndag 19 april 2015

Ljuset

Det är så ljust nu. Mest konstigt är det på kvällen när klockan plötsligt är nio och man fattar ingenting.

 Det blev en rätt så behaglig helg det här. Den har liksom lunkat på. Fast igår var jag trött hela dagen. Men vi sprang ändå. Nu hade det gått lite för lång tid sedan sist så då blev bedriften ännu större. Så behövde jag handla tråkiga saker och några i familjen följde med. Ester var i provhytten med mig och vi hade det riktigt mysigt. Sen var det lite vänta på sonen. Som vanligt höll jag på att säga. Det visade sig att han tog en buss vid halv två och var hemma  innan två. Det hade varit lugnt. Och jag kände att det var lite onödigt att jag hade legat och oroat mig. 

Jag såg att ett stort parhus var till salu på stan. Har tänkt på det i helgen. Hur det skulle vara att ha en massa yta. Eller skulle det bara kännas ödsligt om ett par år? Och förresten är det nog alldeles för dyrt. 

Inga kommentarer: