torsdag 8 oktober 2015

Jahapp

Vara sjuk hemma = inte vila. Fara med ej medtagna gympaskor till gympan, promenera med hund, hämta på skolan, åka till fiolen, fika efter fiolen, åka hem, laga middag. Sen orkester men då skjutsar min man och nu är han på möte. Hösten är vacker och jag borde njuta, men jag känner mig lite jagad. Som nu när jag är hemma från jobbet. Är jag nog sjuk? Annars när jag har varit sjuk brukar jag gå dubbelvikt, men nu är "bara" rösten borta, halsen ond och hostan torr. Men det började med en feberdag på jobbet. Men har jag ingen röst går jag inte imorgon heller. Nä men som sagt hösten, den är finast, klarast och starkast. Sommaren är ju underbar, men mest på håll, väl där kan den vara ganska kravfylld. Vintern är krispig men också rätt så begränsande. Ja sen är det ju våren då, men den flyter ihop häruppe med vintern och våren. 

Inga kommentarer: