fredag 28 december 2007

Det var kanske inte bättre förr men annorlunda

Det här med mellandagsrea finns väl inte längre. Eller? Vi åkte iväg till ett sådant där tråkigt område där det finns Stadium, Kappahl, Hm och Coop. På Stadium fanns något litet bord med reasaker. Ett barn behövde vinterskor men det fanns inga som hon tyckte om och inga på rea heller, tror jag. Jag tog ett par jeans till mig själv från ett av de där glesa, halvtomma borden och köpte utan att prova. Vi gick till HM och där var det ännu mindre på rea, typ ingenting. Vi köpte tre par kalsonger till 10-åringen för han vill ha ben på sina nu. Hittar han inte ett par med ben som är rena så byter han inte, smart. Vi gick på Kappahl och där var alla kläder, kanske inte alla, men de flesta, konstiga och inte på rea. Vi for till ett annat ställe, en skoaffär, med nästan ingen rea alls och konstiga skor. Sedan som avslutning på turen köpte två av barnen petshopar på fullpris för julklappspengarna. Vi åkte hem och jag blev jätte trött, men lyckades dra slutsatsen att det finns ingen mellandagsrea och att jag inte vill handla mer. Och jeansen som jag inte hade provat var jätte tighta och jag sa till barnen att de här måste jag lämna tillbaka, det här går bara inte. 10- åringen och 8-åringen stod bredvid och tyckte att de var hur snygga som helst. Snälla, bad de, ha kvar de för du har ju jämnt sådana där baggy (eller bäggi på ren svenska) byxor på dig. Okej, sa jag, så nu sitter jag här och magen trycks liksom ihop och så tänker jag att man ska handla jätte sällan och att det borde vara lite som förr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk hur det är med dessa kalsonger... mina killar kom oxå till någon magisk tidpunkt när det plötsligt var helt omöjligt att ha kallingar utan ben.
Nu är det bara ben som gäller ...