torsdag 6 augusti 2009

En varm dag

Skriver lite idag mer bara för att. Ja för att det känns lite jobbigt att skriva, men jag vill ju ändå. Det är väl sommaren, värmen, barnen, ja livet som tar min tid just nu.

Vi har en stekhet dag och vi ska till stranden, men nu har vi inte längre två sovgrisar till bäbisar utan två vakentroll som vill vara med. Så att dom skulle ligga och sova i skuggan av något träd är otänkbart. Så nu började min man ringa runt och leta ngt fiffigt halvtält att ha på stranden där man kan amma och umgås med bäbisarna. Vi fick inte riktigt napp så nu försöker vi hitta en parasoll istället.

Våra bäbisar är väldigt lugna båda två, men amningen tar tid och jag hinner inget annat på kvällen men lite mer på dagen. Men jag börjar känna nu att snart kommer en tid då jag måste försöka börja göra lite saker med dom större barnen. Men än är jag inte redo att lämna dom små hemma och gå iväg med dom större. Men snart får jag nog bli redo att göra något litet med dom större. Helt enkelt bestämma mig.

6 kommentarer:

Maria sa...

Vi köpte ett litet smart tält med UV-skydd när A var bebis. Det har vi fortfarande med när vi far till stranden. En sådan där modell som man bara snor ihop och sätter in i påsen och så fäller det upp sig själv när man tar ut det. Det hittade vi på Barnens hus för ca 250 kronor. Hoppas att ni hittar ett, det är bra.

Susanne sa...

Hoppas ni fick en härlig dag på stranden!

Maria sa...

Hej
Vi hittade ett supertält igår som var halvt, fast tyvärr ska man sticka ner pinnar i sanden så det tar ett litet tag att sätta upp men M och E älskade det.

Hej Vi fick en underbar dag på stranden.

Karin hemochliv.blogg.se sa...

Jag har hört att de inte har något fungerande vaccin är för de under 18 r men det det kanske bara är ett rykte?

Anna sa...

Influensavaccinet är inte beprövat på barn under 18 ännu. Man kan få uppdaterad info på 020-20 20 00

Maria sa...

Hej Karin
Det jag har läst, bland annat i DN är att barn över ett halvår kommer att kunna vaccineras. Nu håller dom på att kolla vaccinet och att det inte har några farliga biverkningar. Så har jag förstått det.Och det är en av orsakerna till att det dröjer.

Hej Anna
Innan det kommer att erbjudas i Sverige så kommer det att vara det enligt den information som stått i dagstidningarna.