måndag 24 augusti 2009

Morgon

Jag som skulle skriva ett fantastiskt positivt inlägg om hur bra vi har det får inte göra det för det vore att fara med osanning. Morgonen blev inte bra alls för äldsta dottern ska få gå på badhuset själv tillsammans med några kompisar för första gången. Förstår inte att jag vågar det här men hon är faktiskt som en säl i vattnet. Lilla syrran är så avundsjuk så det slår gnistor om henne. På morgonen vid sju är inte det så kul och pappan står och trampar runt och försöker hinna till jobbet, lämna barn, lösa konflikter och lite annat. Jag blir stressad och arg. Det liksom bara sprider sig den här osämjan. Största brorsan blir less och säger att han kan lämna arga syrran. Men då är dom nästan på väg så det behövs inte, fast det var himla gulligt av honom. Under den här tiden har också två bäbisar vaknat och rullat bort från handduken ner på kalla golvet och också kissat där. Som sagt jag ville skriva något harmoniskt, men så här kaotiskt har vi faktiskt det ganska ofta så det är väl bättre att berätta det. Precis som det är.

Och nu tänker jag att i morgon då kommer det att gå mycket bättre.

2 kommentarer:

Maria sa...

Ibland känns det som om livet är mer kaotiskt än harmoniskt. Och andra dagar flyter det på...men de är nog mer få...

Maria sa...

Hej Maria
Ja tyvärr är dom harmoniska ibland lite för få