fredag 29 augusti 2014

Detriktigtpinsamma

Det som var pinsamt när jag var liten är det än. Så nu plågar jag mig och skriver om det. Mens.  När jag blev 40 så blev min menstruation oregelbunden. Det går i perioder. Just nu blev det väldigt oregelbundet. Men så idag kom den och jag hade liksom inga bindor hemma, jo en. Vi hade en lång dag. Det blev konstigt. Jag kände mig som 14 år och tänkte att nu har jag kanske en stor blodfläck på klänningen, det kändes så. Jag nästan sprang in på toa, eller det gjorde jag. Men det hade jag inte, visade det sig. Men känslan. Känslan. Ibland aldrig äldre än 14. Och för er som är som jag och tycker att sånt här pratar man inte om ber jag om ursäkt, men ibland måste man ta ett litet kliv i livet. Så nu är det gjort. Undra vad nästa läskiga kliv blir? 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jamen du är ju underbar. Man minns ju precis. Kram / Elisabeth