fredag 8 augusti 2014

En sommardag till och vi städar

Det finns ett ställe där vi har ordning och reda och det är i förrådet. Varför det är en lång historia. Det handlar lite om att jag råkade glömma kyckling framme vid frysen nere i förrådet.

Nu har jag städat, eller håller på. En miljon fotbollsstrumpor har vi och just nu bara en som spelar fotboll. Så alla smågrejer.Jag fattar inte. Ja jag fattar inte vad andra gör med såna. Ni vet sladdar, vykort, skruvar, kulor, krokar, papper. Så har jag flyttat ett skåp igen. Jag flyttar alltid på nått.

Något fint just nu är att min son verkar må bra. Vilken resa den här sommaren varit. Vad rädd jag var. Att jag skulle förlora honom. Hemska tankar om hur vår familj skulle vara utan honom. Usch så hemskt det var. Jag förstår ju att det inte finns några garantier. Men skräcken har släppt. Nu är jag mest rädd gör att han seglar ute på ön utan att ha någon utbildning. Jag är ju rädd även för stora havet.


Inga kommentarer: