lördag 30 augusti 2014

Konsekvenser

När vi hade det tungt i slutet av maj och i juni då flyttade i princip vår gråa katt hemifrån. Kom hem ibland och åt, fast inte ens varje dag. Det tog någon vecka innan jag insåg vad som hänt. Hon har alltid älskat gos och kel och lite extra mycket har hon tyckt om mig. När jag inte hade något över för henne så var det bättre på gatan nedanför. Där har hon en kvinna som hon brukar hälsa på. Nu först har jag insett hur vi måste kämpa för att vinna hennes hjärta igen. Så jag går ner och hämtar henne sen några dagar tillbaka och nu, peppar peppar, har hon varit hemma frivilligt flera timmar på dagen. Gud så skönt det känns. Fast jag tror vi får fortsätta kämpa lite.

PS Ordet kel fick inte att stava. Nu kan jag. Vilken tur att jag lärt mig ngt nytt idag.

Inga kommentarer: