lördag 23 augusti 2014

Min lilla lördag

Båda mina stora flickor rider på lördagar den här terminen. Andra lördagen var idag. Jag älskar att dom rider samma dag. För att det är praktiskt, men också för att jag hinner titta lite på båda och för att dom får gör något tillsammans. Ella ville sluta, men hon kom på det försent och då föreslog en på ridskolan att hon skulle gå över till stora hästar så nu rider Signe ponnys och Ella för första gången dom stora hästarna. I Ellas grupp var dom tre förra gången och tre den här
gången så ridläraren hinner verkligen med. Oj vad Ella fick jobba med hästen på detaljnivå, hon var svettig efteråt med blåsor på händerna. Signe red den här på bilden, stallets gulligaste häst. Jag sniffade på den. Vad hästar luktar underbart. Sen har jag känt mig lite illamående. Det går ju nått här hemma. Vi tror att fyra haft det nu, Ester lindrigast, med bara lite feber i natt.

Positivt den här veckan är att jag varit så duktig med matlagningen. Skrivit matlista och haft mig.

Igårkväll var det ju fredag. Sonen ska någonstans. Typ på en fest, men kallar det inte så. Jag känner hur oron kommer fort. Att jag tänker men nu börjar det här igen. Han har varit på ön en månad nu och vi har sluppit allt sånt. Men det gick igår med. Vi klarade det. Katastrofen kom inte. Men sömnen var någon annanstans, i någon annans sovrum.

Jag tror att jag är som nån i Mumindalen som alltid väntar på katastrofen. Vad det nu är hon heter? Ska ta reda på det. Jag kan inte min Tove Jansson. Ska nog ta och läsa dom nu.

4 kommentarer:

Zachrissons sa...

Åh! Lever spegelliv; samma väntan, oro och...stall.

Maria sa...

Hej
Känns lite fint att veta att någon här i samma stad lever spegelliv. Vi är ju inte så många med många barn och spridda på så många olika åldrar. Hur hanterar du oron och tonårslivet?

Zachrissons sa...

Hmm är en känslomänniska själv så jag är inte så himla bra på det där med oron och tonårslivet. I det avseendet så är min man lugn och trygg.

Maria sa...

Hej
Samma här. Min man lugn och jag inte.