tisdag 26 augusti 2014

Vår lediga dag

Jag kokar disktrasan, kokar havregrynsgröt, kokar risgrynsgröt, tvättar om tvätten som vi glömde hänga, ringer och sjukanmäler ett barn, brer några mackor, kokar te till han som är sjuk,torkar bänkarna i köket.

Jag ska steka några pannkakor, hänga en tvätt, sätta på en ny tvätt, klä på mig, skicka iväg några traderavinster, planera middagen, göra müsli, gå ut med vovven.

Glad över att ha lite mer energi nu än för någon månad sedan.

Och jag funderar över till exempel hur jag ska hitta tights till Ester som inte går hål på knäna. Om någon har något tips så blir jag glad. Vi har provat Lindex, HM, Åhléns. Och säkert Kappahl. Vi måste kanske gå upp i prisklass. 

5 kommentarer:

Katarina Bihagen sa...

Hej Maria! Har läst i din blogg och blivit berörd, rörd och glad. Vi kände varandra för många, många år sedan. När vi fick vår Isak och ni er Joen och vi bodde på Ålidhem. Kommer du ihåg? Det känns som en evighet sedan. Vad mycket som har hänt sedan dess - och vad gamla vi blivit... Men du är dig ändå otroligt lik :)
Vilken härlig familj du verkar ha. Själv har jag inga sociala medier men det var spännande att få ta del av din blogg. Kram Katarina

Maria sa...

Hej å så roligt att höra från dig. Klart att jag minns! Massvis. Jag har varit så dålig på att hålla kontakt med människor. Jag är lite besviken på mig själv för att jag varit det.

Ja åren har verkligen gått. Då var jag 25 och nu 42! Jösses egentligen. Hur har du och ni det? Jag har frågat L någongång och ver att ni bor kvar och

Maria sa...

har två barn.

Maria sa...

Det blir ofta så här att jag plötsligt inte kan skriva mer så därför blev det flera kommentarer efter varandra. Det är något tekniskt krångel!

Maria sa...

Ja nu blev det ytterligare en ruta. Än en gång så roligt att höra från dig. Tänk vad våra äldsta barn är stora nu! Skriv gärna fler gånger. Stor kram Maria