lördag 27 december 2014

Acceptans

Jag tror att jag den här julen mer har accepterat att min familj är den den är. Att jag inte har kunnat erbjuda mina barn någon bullerbyjul som jag så gärna velat. Acceptans är bra grejer. 

På julafton hade stora barnen och vi vuxna skrivit så många rim så det tog två timmar att dela ut paketen och då skyndade vi ändå oss på slutet. Det blev ett litet eget Bullerbyn. Och så tittade vi på romantisk film, Notting Hill, alla utom den äldste och de yngsta. Förra året var det Love actually. Den är ju bättre, men den här funkade också. 

Fin jul. Nu har jag börjat träna också. Det känns lite bra i kroppen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning Maria!
Jag tror man styrs mycket av både sina egna förväntningar och drömmar om hur man skulle önska att det var och alla de ideal bilder vi matas med. Det är så lätt att tro att "alla andra" har det så bra... Men varje människa och varje familj måste finna det som är bra och rätt för just den. Och det är inte alltid så enkelt. Acceptans är bra. /Annelie

Maria sa...

Hej
God fortsättning till dig med. Ja verkligen känner jag att jag har haft/har så mycket bilder om hur det ska vara.

Maria sa...

Att hitta sitt eget är inte lätt. Men acceptansen är så helande. Tack för din kommentar!/Maria