fredag 26 december 2014

Springa, sprang, sprungit

Motviljan innan är så stor. Ett berg att bestiga varenda gång. Men nu tror jag det vänder. Idag sprang jag 8,5 km och det var ett betydligt mindre berg att bestiga innan. Kanske bara att det var en kulle. Nu tror jag att jag längtar till nästa gång. Eller det kanske var att ta i. Men det känns iallafall okej att tänka på att springa. 

Nu ligger jag i soffan med tjocksockor, filt, tjocktröja och känner mig helt mosig efter springturen. Men jag och småttingarna har tittat på En liten julsaga på datorn. Alltså om jag älskar en julsaga så älskar jag den. Om lilla Ina som tappar sin älskade nalle Nonno precis innan jul. Hon är så ledsen och vi får se hur nallen åker på en resa genom Sverige och alla tycker om den. Inas storebror, som hon aldrig träffat, ska komma från USA och hans väska är borta när han kliver av planet. Han hittar en antikvitetsaffär och där hittar han två presenter, en nalle till Ina bland annat. Ja ni förstår, det är ju Nonno. Den är magisk. Jag gråter lite på slutet för det är så himla fint.


Inga kommentarer: