söndag 21 december 2014

Julstressen

Jag var så lugn för jag tyckte att jag hunnit köpa många klappar och min man är ledig nu. Men då hade han visst bakjour igår och Ernst skulle uppträda med sin rockskola och Ella skulle gradera sig i aikido. Och vi skulle kolla. Vintern hade äntligen kommit. Härligt och fint, men bilen hade fryst, dörrarna var svårmanövrerade och jag skrapade länge, länge för att se nått. Men vi hann och min man hann en sväng till båda uppvisningarna. Mellan uppvisningarna hann jag också handla två väldigt praktiska julklappar. Och under kvällen satt jag i vårt sovrum och slog in klappar och antecknade klapp, pris och barn. Det tog många timmar. Det är när det kommer till det här med julklappar och många barn som det blir lite svårt. Ungefär rättvist, hinna slå in, vad har vi köpt och till vem, köpa julklappar för pengarna som mormor gett. Men dagen blev ju inte som jag tänkt mig och jag somnade på soffan klockan nio. Och sen det där klassiska att vakna på soffan och borsta tänderna och sen inte kunna somna om. Nu har jag huvudvärk, Majken är förkyld, men det är bagateller. På det stora hela är det okej. Vi har inte handlat eller lagat julmaten än och vi har bara bakat pepparkakor. Men det ordnar sig. Vi är ändå ute i god tid för att vara oss känns det som.

Inga kommentarer: