fredag 5 december 2014

Idag äter jag lunch

Slut med slarvet. Jag äter apelsin till efterrätt också. Verkligen min frukt. Och jag får urinvägsinfektioner just nu på löpande band som när jag var gravid med min äldste. Tänk om det berodde på då hade det varit värt det, men nu är det bara jobbigt. Men idag var det balans på jobbet igen. Jag tänker hur himla fint vi gjort på jobbet. Jag börjar känna mig som en erfaren bibliotekarie nu.   

Jag hämtar inga barn på fredagar så nu har jag två fredagar i rad åkt förbi Kupan. Jättekul att gå där och strosa och köpa gammal, fin julduk och en krubba bland annat.

Jag har tänkt flera gånger hur påverkad jag blir av sinnesstämningar, kommentarer, blickar ja allt mänskligt. Jag tänker att det är rätt utmattande att vara så här. Behöver mycket tid för bearbetning. 

Inga kommentarer: