söndag 24 januari 2016

Helg med ont i magen

Igår blev ett bottennapp. Fick diffusa magbesvär i torsdags, eller det blev värre än vanligt då. Sen sov jag för lite så fredagen blev jobbig. Sen blev igår ännu jobbigare. Ont i magen, lite ork. Blev ingenting. Bara blaha av hela dagen. Nu är det väl lite bättre. Eller kanske mycket. Känner busig och lite glad. Oj vad jag svänger tänker jag. Är det verkligen "normalt"? 

Idag har jag iallafall sprungit och varit på klädbytardag. Ett fantastiskt påfund tycker jag. Jag tyckte väl egentligen inte att jag behövde något särskilt, men jag hittade ett par hemmasydda shorts och en tunika, båda i manchester. Sen tog jag tröjor till barnen och två mössor.. Nu ska jag laga middag, inte ens det hade jag ork till igår. Varje vecka, nästan, är slutsatsen att orken inte räcker för både jobb och hem och barn. 

2 kommentarer:

Fembarnsmamman sa...

Vi når samma slutsats du och jag.

Maria sa...

Hej
Känns ofta som jag vill hoppa av hela ekorrhjulet. Men rädslan hindrar mig. Men man önskar ju att det fanns fler möjligheter till alternativa sätt att leva.