söndag 3 januari 2016

Noll sömn

Nattens resultat. Och ändå, nästan helt overkligt, har jag sprungit. Jag och en av min springkompis är igång igen. Sen blev det lunch av rester. Och sen var det bara att ta sig till stan och shoppa presenter till våra födelsedagsbarn. Jag och de minsta for iväg till stan, glömde plånboken, for hem och hämtade, tillbaka på parkeringen igen. Så när jag skulle betala för parkeringen så ropade ett par att jag kunde få deras. Då sa Majken till mig "vilken tur att vi fick åka hem igen för annars hade vi ju inte fått biljetten". Ganska klokt tänkt. Vi lunkade omkring i folktom stad. Vi hittade någon present. Vi gav till tiggaren. Det tycker flickorna är viktigt. Och vi lyxfikade. Då hade tröttheten hunnit ikapp mig. Men jag klarade det. Imorgon jobbar jag några timmar innan mitt lov fortsätter.

Inga kommentarer: