fredag 1 januari 2016

Idag slog jag väl rekord

Sov till nästan 12. Rekord sedan jag fick barn. Sen så var det väl så att jag somnade typ efter fyra. Vi hade ett lugnt och fint nyårsfirande. Precis i min smak. Förutom att de äldsta saknades. En tittade på film med kompis. Och en hade middag här hemma med vänner och sedan fest och kom - inte hem. Men vi fick något sms iallafall. Jag är inte bra på att släppa taget om dem. Det river i mig när jag inte riktigt vet. Men idag kom han hem och hade sovit med två i klassen, eller försökt att sova. Så idag har jag inte gjort nått. Jag ligger i sängen och har min nya, fina, underbara kalender. Försökte använda en plastig jag fått från jobbet, men esteten i mig grät så det blev en lyx variant istället från Kokobello.

2 kommentarer:

FruG sa...

God Fortsättning! Känner igen det där med att ha svårt att släppa taget! Det är en sån oro i mig när de stora barnen är ute på vift. Men jag blir nog bättre på det - man får öva lite. Det är bra att det finns mobiltelefoner i alla fall så man kan ha lite kontakt! Vilken fin almanacka förresten! Ska kolla in till nästa år! Har haft almanackor från Paper art de senaste åren men i år blev jag snål och köpte en billig på Konsum. Helt ok - men inte alls fin på något sätt - kändes inte lika bra att börja skriva i den som det brukar!

Maria sa...

Tack! Jag tycker också att jag blir lite bättre på det där med oron, men ändå varierar det. Alltså vissa kvällar känner jag oron mycket mer än andra. Jag vet egentligen inte vad det beror på. Men tack och lov för mobiltelefonen.

Paper art har jag aldrig hört talas om. Det måste jag kolla upp. Ja det är verkligen en speciell känsla att skriva i en sån fin kalender. Men förra året hade jag köpt min på Coop och den var okej också.
God fortsättning!