torsdag 14 januari 2016

Igår-idag

Igår var en tyngre dag. Att orka gå till jobbet när jobbet hemma återstår. Att fundera på hur vi lever tar energi. Idag har jag en ledig dag och har hunnit med en timmes promenad med Otis. Det är kallt men inte för kallt. Jag lyssnade på Sanna Lundells sommarprogram och blev överraskad av hennes sätt att uttrycka sig. Det var både vackert och tydligt. Det var många tänkvärda saker också. Sen blev jag typ vrålhungrig när jag hade en bit kvar på promenaden. Så väl hemma hällde jag i alla grönsaker i stekpannan som var kvar från middagen igår och stekte två ägg och åt. Och åt. Hjälp hur hungrig man blir av lite kallt och rörelse i kombination. Nu har jag hämtat hem två barn och deras kompis. Äldsta sonen har kommit hem också. Att gå i trean på gymnasiet verkar innebära mycket frihet och eget ansvar. Han är nog en sån som fixar den kombinationen, värre när nästäldsta hamnar där. Igår låg jag på soffan och kände mig slut. Lite mer energi idag iallafall.

Inga kommentarer: