fredag 8 augusti 2008

Utrensning

Igår åt vi lunch hos våra vänner som har ett så fint hus. Jag vet inget finare faktiskt. När jag kommer därifrån vill jag också ha mindre saker och det är bra att jag vill det ibland. Eller jag vill det ofta, men jag kan inte men det blir i alla fall lite lättare med inspiration.

Men det konstigaste av allt eller roligaste var att vår 9-åring ville rensa ut grejer från sitt rum för hon tyckte att det var så fint med att ha mindre grejer efter gårdagens besök. Förstår ni nu har vi press på oss att rensa ut för vi vill väl att barnen ska trivas?

Fast just nu har jag inte riktigt tid för jag vill plocka blåbär, hela tiden och det går så långsamt men det är mysigt.

2 kommentarer:

malve sa...

Jag har rensat ut en hel del för att slippa plocka och damma så mycket (fast det är ändå hur mycket som helst om man jämför med d em som har lite), men ibland ser man så himla mysiga hem med en massa fina grejjer - och då vill jag plötsligt ha det så. Knasigt!

Nu har jag antagit utmaningen!

Maria sa...

Krya på dig!

Gissa vilket lördagnöje vi hade igårkväll? Nej, inte kräk...men blåbärsplockning! Vi cyklade till skogen ca 19.00 och plockade 3 liter, fikade och cyklade hem. Det var mysigt, fast det var lördagskväll...