måndag 25 augusti 2008

Vardag

Jag har haft en paus från den här världen ett tag och och kanske forsätter jag pausa ett tag till. jag har läst andras bloggar , men haft noll inspiration själv.

Nu är vardagen här igen och vi har bara skolbarn. Två stycken har börjat 6-års, en har börjat trean och en har börjat femman. Stora barn.

Och vi har börjat jobba igen. Jag började förra veckan och kände mig lite tyngd av allt ansvar. Jag tyckte att det kändes roligt , men kravfyllt. Jag blev förvånad av känslorna av osäkerhet, att de kom så fort. Jag tycker att jag brukar känna mig stark och kreativ så är i början av en ny termin. Har jag lovat mig själv någonting inför det här nya läsåret? Nä, egentligen ingenting men nu när jag sitter här lovar jag mig själv att bli bättre på att planera. Inga sista minuten planeringar och tokletningar på mornarna efter barnens och mina saker, i alla fall inte så ofta som förut.

Min man har köpt en hel hög med kartonger och det betyder inte att vi ska flytta utan att vi ska rensa i röran och då blir det ju lättare att hitta och då kommer vardagen att funka, eller...

Inga kommentarer: