fredag 12 september 2008

Fiolkul

Mina yngsta spelar ju fiol enligt suzukimodellen, först gick jag kurs och sedan började de. Jag utan självförtroende när det gäller att sjunga och att spela, men jag lyckades lära mig att spela Blinka lilla stjärna på fiol.

Men sonen har haft det tungt och inte tyckt att det har varit så kul, i alla fall inte nu sedan det satte igång igen efter sommaren. Men vi vill inte kasta in handduken än, det känns för tidigt, han har egentligen bara gått en halv termin. Men idag, vad tror ni händer? Han vill inte sluta spela när han är hos Per, fiolfröken. Mera, säger han efter varje låt. Kan det bero på Wienerbrödet han åt innan? Eller har det vänt? Jag har inte tyckt att det har varit så kul förut, men nu tycker jag det, sa han när vi gick till bilen. Gullbulle.

Och på söndag ska vi på fiolläger över dagen och förra gången vi var på det hade de det jätte kul. Nästa gång vi ska träna kanske han kastar sig över fiolen.

Inga kommentarer: