lördag 13 september 2008

Plocka lingon

Vi ska plocka lingon hela familjen idag, precis som jag gjorde med mina föräldrar när jag var liten. Men barnen är arga, speciellt 6-årige sonen som säger att han ska flytta härifrån om det ska vara på det sättet att man måste plocka lingon.

Häromdagen hade jag lagat en soppa som han inte var sugen på och då sa han: Du lagar alltid så vidrig mat. Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt då det var så starkt uttryckt. När han satte sig sedan och smakade på soppan sa han: Vad gott. Så värst mycket prestige har han inte.

Min man retas och säger till barnen: Ta på er lingonkläderna. Morr, morr, säger de.

Vi får se hur lång utflykt det här blir egentligen.

4 kommentarer:

Selmas småprat sa...

Hihi, känner igen det där, det slutade med att jag fick plocka själv i år...............

Anonym sa...

Kan inte låta bli att undra om det blev nåra lingon....
Gillar din blogg föresten!!
Tittar in igen...

Anonym sa...

hej hm ja 6 åringen ja har en likadan hemma den första pubertets åldern.. man får en glimt av vad som skall komma....
hopps det blev massa lingon..

RANA sa...

LINGONKLÄDERNA??? Haha, era små sadister.

Puss och trevlig helg!
Rana

"VIdrig"? Du dischade väl till honom?