torsdag 11 september 2008

Sju eller arg

Vi har sjuka barn igen, min man har varit hemma halva veckan och nu är det min tur. De som brukar vara så friska, men nu har de ont i halsen, åtminstone två av dem. Och ett av våra barn är jätte arg, hela tiden, men det är ju ingen sjukdom men hon är hemma ändå. Hon går 6-års och det kanske var en mycket större omställning för henne än jag någonsin kunde ana för nu är hon kvarterets argaste tjej.

Och hur reagerar jag då, jo opedagogiskt så klart och blir också arg, men nu är vi inte arga någon av oss, inte för tillfället i alla fall.

På ett sätt kändes det bra med en sån här hemma dag för jag har så många böcker jag vill läsa just nu. Igår fick jag PO Enquists nya bok som jag köat på, Ett annat liv och jag har aldrig läst något av honom tidigare, men så läste jag en intervju med honom i tidningen Vi och blev så förtjust i honom så nu läser jag boken. Först tänkte jag att det här går inte, det är svårt och otillgängligt, men jag fortsatte några sidor till och blev fast. Det är något med språket och det långsökta som jag är så förtjust i. Men jag har inte ens kommit halvvägs så det är en lång väg att vandra.

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Här är också lite förkylt!

Omställningar med skolstartet märks, även om det går bra här så är det som om vissa inte är lika harmoniska som i vanliga fall...

RANA sa...

Krya på dig, vännen!

Kram från en som just har krypit fram under från feberstenen

Anonym sa...

Krya på Er!

Ang arga barn så har vi haft en MYCKET arg tjej härhemma den senaste tiden. Nu verkar det ha lättat en del men det har varit fruktansvärt jobbigt.

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

jag skrattade lite när jag läste " hon är arg mest hela tiden och det är ju ingen sjukdom" eller nåt sånt. Vi ahr det ungefär likadant.. och inte är våra sjuka inte. :-)
men ibland undrar man..

kram