lördag 26 december 2009

God Jul

har jag inte hunnit önska i tid så jag gör det nu. Jag blev för stressad innan jul och hade till och med svårt att somna och det brukar jag aldrig ha. Vi hade lämnat för mycket julklappsinköp till dom sista dagarna. När jag gick på stan den 23 december och det var fullt av folk kändes allt overkligt och konstigt. Och hur ska vi hinna med maten.

Men vi hann och hade det fint ändå. Och så planerar vi lite bättre till nästa år, men bara lite. Jul är lycka för mig. Så har det alltid varit. Men så nu när man blivit äldre så förstår jag ju också att en del är ensamma och ledsna och kanske saknar någon oändligt mycket. Så nu tänker jag lite på det och hur lyckligt lottad jag känner mig över att ha mina föräldrar, min man, mina 6 barn och katterna här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni har en fin jul! Ja, tacksam är man när man tänker på alla dessa ensamma. Så mycket mer ensamt det måste vara under julen.