onsdag 16 december 2009

Kanske jul snart

Majken och Ester tycker att sova är trist just nu. Igår på förmiddagen sov dom en kvart. Jag gick en runda och gick in och satte på kaffebryggaren och dom vaknade. Vill inte sova, vill vara med, skriker deras kroppar. Dom ålar fram och vi, slarvfamiljen, måste dammsuga hela tiden. Jag har skräck för att dom ska få i halsen och det gör det svårt att lämna dom och gå hemifrån, men ändå så har jag bestämt mig nu för att jag ska jogga på måndagskvällar när min son tränar innebandy. Så då gjorde jag det i måndags och sprang, för mig otroliga, 7 kilometer. Jag har en enorm träningsvärk, men det är det absolut värt.

Igår kom snön och pepparkakshuset byggdes och klappar slogs in. Och stora E frågar om det känns som att julen är här nu. Kanske, säger jag.

Inga kommentarer: