måndag 21 december 2009

Spjälsängen

Igår när jag kom hem låg min Ester och sov i en spjälsäng. Den som vi tog fram från vinden men aldrig har använt sen dom föddes, Majken och Ester. Jag tyckte att det såg ut som ett fängelse men hon sov bra och åt bara en gång på morgonkvisten. Min man sover dåligt på madrassen på golvet och gjorde någon slags kupp. Men jag trivs bäst med att ha dom nära mig i sängen och där hamnade Ester till slut också efter hon hade ätit. Men dom väcker varandra på kvällarna när dom har somnat så det kanske är ett ställe man kan sov i ett tag. Kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men inte är den ett fängelse! Den är ju en säng, mjuk och mysig och inbäddad som i magen :) Jag tycker att det är viktigt att de lär sig att den är trygg, deras viloplats där de får vara själva och koppla av.

Maria sa...

Nä jag vet. Det var bara så ovant. Men hon sov Strålande i den. Men det var konstigt att se henne genom spjälorna.jag är så där såjag måste vänja mig och sen blir det bra-det vet jag.