lördag 12 december 2009

Julstatus och trasigheter

Jag har inte köpt en enda julklapp. Och det gör mig inget. För så här är det varje år och annars brukar jag bli nervös av att det inte blivit av men nu accepterar jag det. Vi har däremot bakat lussebullar, pepparkakor, gjort sockerbitsslott. För att vara oss så är det mycket. Julklappar kostar pengar inser man när räkningshögen var enorm i slutet på november och saker gått sönder i en intensiv takt. Till exempel har diskmaskinen, tvättmaskinen, barnvagnen, vattenkokaren, cd-spelaren, datorn, elen, dragkedjorna på många jackor gått sönder och bilen blivit för liten och behövt bytas ut. Så har vårat år sett ut. Men nästa år då kanske inget går sönder. Men viktigast av allt är ju att alla små och stora människor här hemma håller sig hela både på in - och utsidan både fysiskt och psykiskt. Så då kan jag ta att prylarna inte håller.

Inga kommentarer: