onsdag 30 december 2009

Kaos

Imorgon är det nyårsafton och det här året har innehållit mycket. Vi har fått två nya underbara familjemedlemmar. Totalt omtumlande och underbart. Min man sa vid köksbordet idag att det egentligen varit kaos här ända sedan vi fick veta att det var två bäbisar i magen också denna gång.

Lite så är det, men det är vår vardag så man vänjer sig vid ständigt kaos. Och där ett besök på Intersport med 6 barn kan göra en totalt slut. Alla priser på sånt som man faktiskt behöver gör en totalt knäsvag och ändå blir jag galen av att höra att det är så dyrt med många barn. Fast det är det vill jag inte höra. Jag vill upptäcka sånt själv. Precis som att jag inte vill höra att det måste vara så jobbigt att laga mat till så många. Vill inte höra, vill upptäcka själv.

Om det är jobbigt? Det är jobbigt. Väldigt ofta. Men också helt underbart.

Inga kommentarer: