torsdag 18 november 2010

En vecka som blev så där

En bråkig vecka. Och det gillar jag inte. Alla har varit arga på allt möjligt. Till och med Ernst som så sällan är arg. Just nu önskar jag att vi skulle åka bort tillsammans ett tag. Långt från alla aktiviteter och allt annat. Inga tider att passa på ett tag. Det skulle vara skönt.

Och vad trött man är på morgonen. Jag somnar om och drömmer fast jag blivit väckt. Vill inte gå upp. Och ändå har jag varit hemma med Majken och Ester en dag den här veckan för Esters mage har krånglat. Och i morgon tänker jag inte åka till jobbet utan gå på ett sagomöte i stan. Inte sätta mig i bilen. Jag ska njuta. Av vardagsmotion som jag just nu inte får. Eller tar, kanske mer sant. Fast min man ska jobba hela dagen och halva natten. Och det är ridning och innebandy och lite allt möjligt. Måste komma på nått så det blir bra ändå. Laga lätt middag som alla gillar.

Och vi började på en ny bok ikväll av Maria Parr hon som skrev superbra Våffelhjärtat. Och den här började bara så bra. Orden satt så rätt i munnen och var så fina. Den heter Tonje ...någonting. Ska ta reda på exakt. Just nu ligger den hos Ernst och Signe och väntar på nästa högläsningsstund.

Inga kommentarer: