lördag 6 november 2010

Och

Det har inte blivit bra mellan mig och mina föräldrar. Igår ringde pappa, det gör han aldrig. Han pratade, det gör han heller aldrig. Och allt är bekant och som det alltid har vanligt. Jag ringde och pratade med min brors fru för min bror kan jag inte prata om sånt här med. För han tar alltid mina föräldrars parti, alltid. Men min brors fru hon ser saker som jag alltid har sett. Hon med. Och det handlar väl för mig att acceptera att dom är som dom är. Men också att jag måste säga ifrån klart och tydligt när jag känner mig kränkt. Utan att förlora ansiktet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra att du har någon att prata med som är insatt, och så bra att du står på dig. Tänk att dina föräldrar inte inser vad de går miste om. Styrkekram!

Anonym sa...

Jag förstår mig inte på vissa föräldrar...jag förstår VERKLIGEN INTE. Och jag skulle vilja säga till alla dessa föräldrar. GÖR inte era barn illa. De är och förblir era BARN oavsett hur gamla de är. Stå på dig Maria.
Styrkekramar även från mig
Gunnel L

Maria sa...

Hej Soffy
Tack för omtanken. Fortfarande så känns allt jobbigt och sårigt.

Tack Gunnel för all omtanke.